Тези модули са препоръчани за вграждане в лодка за захранка.
Електронен ключ /RC switch/
Този ключ може да се използва за дистанционно командване на светлини ,изпълнителни механизми, електромотори и др. Той е подходящ за ползване във всички видове радио управляеми модели,които имат свободен канал на приемника или паралелно на някой от каналите.
Начин на включване:
Към белият проводник на модула се подават плюс 12 волта,с които се захранва модулът и средният контакт на релето. Да се монтира през ЦК. ключ за вкл. /изкл. ,който да прекъсва захранването към модула ,когато не се ползва или захранването да се свърже след централният ключ на модела. Към синият проводник се свързва минус 12 волта,за захранване на модулът. Черната буксата се включва към свободният канал на приемника.Жълтият проводник е изход ,към който се включва консуматорът. Ако ви е необходима консумация над 3 ампера,то отворете кутийката на модула. Прекъснете моста между плюса и средният контакт на релето и се свържете директно към контактите на 10 амперовото реле с по-дебели проводници.
Принцип на действие:
При подаване на команда от предавателят приемника е приема и обработва като е подава след това на входа на електронния ключ.Той включва вграденото реле и подава напрежение към консуматора,който остава включен.При повторно подаване на командата релето се изключва.
Технически данни:
1.Захранване на модулът от 9 до 17 волта
2.Консумация при включено реле-35 мА. максимум.
3.Консумация при изключено реле- 4 мА. максимум.
4.Максимално допустим ток през контактите на релето-10 Ампера .
5.Модулът е подходящ за оловни акумулатори 12 волта и за Li-po = 3S и 4S.
Забележка: Ако ви е необходимо да консумирате по-голям ток от 10 Ампера-сменете релето.
Контролер на напрежение / бекъп модул /
Този модул е подходящ за ползване във всички видове радио управляеми модели. Най-наложително е използването му при самолети ,мултикоптери, лодки и др.
Начин на включване:
Към релето на модула се включват двата акумулатора. Единият е основен-включен към нормално отвореният контакт, а другият е резервен включен към нормално затвореният контакт на релето. Към плюса на резервният акумулатор се включва белият проводник ,а проводника за контрол на напрежението .........................цвят се включва към плюса на основният акумулатор. Да се монтира през ЦК. ключ за вкл. /изкл. ,който да прекъсва захранването към модула ,когато не се ползва. Минусите на двата акумулатора се свързват заедно към син или /черен/проводник .Средният контакт на релето се свързва с консуматорът./разбирай лодка , самолет и други радио управляеми модели/
Принцип на действие:
В модулът са зададени два прага на опорно напрежение/горен и долен праг/.Когато напрежението на горният праг е по-ниско от зададеното модулът ще бъде превключен на резервен акумулатор. Нормално е да е зареден основният акумулатор над горният праг на зададеното напрежение. Релето/Р/е захранване/включено/ и към консуматорът се подава напрежение от основният акумулатор. Щом напрежението на основният акумулатор спадне до долният праг на опорното напрежение, релето се изключва и захранването на консуматорът се осъществява от резервният акумулатор. Препоръчвам след, като радио модела се върне при вас да заредите или смените и двата акумулатора с нови , които са заредени.
Технически данни:
1.Захранване на модулът от 9 до 17 волта или от 7 до 14 волта.
2.Консумация при включено реле-35 мА. максимум.
3.Консумация при изключено реле- 4 мА. максимум.
4.Максимално допустим ток през контактите на релето-17 Ампера максимум.
5.Модулът е подходящ за оловни акумулатори 12 волта и за Li-po = 2S,3S и 4S.
Забележка: Ако ви е необходимо да консумирате по-голям ток от 17 Ампера-сменете релето.
Схема на свързването на бекъп модул
Схема на свързването на контролер за електромагнитите
Схема на свързването на бекъп модул и модул за отваряне на контейнерите